29-11-2014
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Tegoroczna, piąta już akcja Dzień Darmowej Dostawy odbędzie się 2 grudnia. W tym dniu klienci blisko 2500 sklepów internetowych będą mogli dokonać zakupów online bez ponoszenia kosztów przesyłki.
Głównym celem odbywającej się w Polsce od 2009 roku akcji Dzień Darmowej Dostawy jest zachęcenie internautów do robienia w sieci (jako alternatywy dla odwiedzania tradycyjnych sklepów). Darmowa dostawa dobrze przemawia do osób, które do tej pory nie zamawiały w sieci, ale również dodatkowo zachęca dotychczasowych e-klientów do ponownych zakupów.
Sklepy uczestniczące w akcji oferują przez całą dobę - już od północy 2 grudnia - wszystkim swoim klientom darmową dostawę zamówień, niezależnie od ich wartości, sposobu płatności i metody dostawy.
Dzień Darmowej Dostawy inspirowany jest akcją Free Shipping Day odbywającą się od 2008 roku w Stanach Zjednoczonych.
Na oficjalnej stronie akcji znajdą się te sklepy, które biorą udział w akcji. Organizator dokładnie weryfikuje zgłaszające się firmy, a te które się zakwalifikują, zobowiązane są do przestrzegania regulaminu Dnia Darmowej Dostawy.
W tegorocznej akcji bierze udział 2484 sklepów. W było ich 2450, przede wszystkim z kategorii „Dom i ogród” (17,4 proc.), „Uroda i zdrowie” (12,4 proc.), „Odzież, dodatki” (12,3 proc.), „Dla dzieci” (7,5 proc.) oraz „Sport” (5,7 proc.). Najpopularniejsze wśród klientów były kategorie "Dla dzieci", "Odzież, dodatki", "Uroda", "Dom i ogród", "Książki i komiksy", "Apteka", "AGD i ".