09-11-2015
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Coraz więcej osób kupując bilety na przejazdy pociągami PKP Intercity korzysta z nowoczesnych kanałów sprzedaży. Już co trzeci pasażer dokonuje zakupu biletu przez internet. W sumie, od początku roku w kasach online sprzedano ponad 5,7 mln biletów. Najczęściej na tę formę zakupu decydują się podróżujący Pendolino.
Pasażerowie PKP bilety mogą kupować nie tylko na dworcach w kasach czy biletomatach. Transakcji można dokonać także w internecie na stronie przewoźnika czy za pomocą aplikacji mobilnych IC Mobile Navigator oraz SkyCash. Sprzedaż online cieszy się coraz większym zainteresowaniem podróżnych.
– O tym, że trafiamy w oczekiwania naszych klientów świadczą wyniki. Tylko od początku roku za pośrednictwem kanałów zdalnych sprzedaliśmy 5,7 mln biletów. Porównując rok do roku, liczba transakcji wzrosła o ponad 100% – mówi Michał Hackiewicz, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu PKP Intercity. – Na zakup biletu w sieci decyduje się już co trzeci nasz pasażer. Najwięcej biletów online sprzedajemy na przejazdy pociągami Pendolino. Zdarza się, że nawet połowa wszystkich transakcji dotyczy właśnie tej kategorii pociągu - dodaje.
Wraz z rosnącą sprzedażą online, rozwijana jest oferta dostępna w internetowym systemie. Dzięki temu poza standardowymi biletami na pociągami PKP Intercity, za pośrednictwem strony internetowej czy , można już kupić bilet miesięczny, ofertę weekendową czy pobrać bezpłatny bilet dla dziecka mającego nie więcej niż 4 lata. Nie zapomniano też o tych pasażerach, którzy wybierają krótkie podróże – bilety online sprzedawane są na trasy liczące min. 20 km (dotychczas 50 km). Jesienią pojawiło się kolejne udogodnienie w postaci wymiany i zwrotu biletu bez konieczności składania reklamacji. Teraz po zakupie nowego biletu następuje automatyczny zwrot należności za wcześniejszy bilet.