27-07-2014
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
W Internecie najczęściej wyszukujemy. Właśnie tę aktywność wymieniło wśród najbardziej popularnych blisko trzy czwarte uczestników badań przeprowadzonych przez IAB Polska. Częściej też oglądamy niż czytamy treści w sieci.
Po latach stagnacji (2010 – 2012) rok 2013 odznaczał się rekordowym, bo 9 proc. wzrostem liczby internautów w Polsce. W wartościach bezwzględnych przyrost ten oznacza 1,77 mln nowych użytkowników sieci a łączna ich liczba to już 21,1 mln w wieku powyżej siedmiu lat. Pomimo rekordowych wzrostów cały czas poważnym problemem pozostaje zjawisko wykluczenia społecznego. Aż 28 proc. gospodarstw domowych pozostaje bez dostępu do internetu. Od lat najważniejszą przyczyną nieposiadania łącza internetowego jest brak potrzeby.
Według badań IAB Polska w 2013 r. 54 proc. internautów łączyło się za pomocą , co spowodowało, że kategoria ta po raz pierwszy wyprzedziła komputery stacjonarne. Na dobre ugruntowuje się także zjawisko multiscreeningu. W 2013 r. już 69 proc. użytkowników deklarowało używanie drugiego ekranu w czasie oglądania telewizji. Na znaczeniu zyskało także wideo emitowane w sieci, aż 96 proc. jej użytkowników deklarowało, że ogląda wideo.
Według wyników ostatnich badań przeprowadzonych przez IAB Polska, najpopularniejszą aktywnością w sieci jest „wyszukiwanie”. Aż 73 proc. badanych wymieniło tą aktywność wśród najczęstszych czynności, jakimi zajmują się w Internecie.
Ponad 71 proc. badanych wśród najpopularniejszych aktywności w sieci wymieniło odbieranie/ pisanie e- maili, niewiele poniżej 60 proc. oglądanie treści wideo online, a 56 proc. czytanie artykułów na portalach. Zdecydowanie ponad połowa biorących udział w badaniu wskazała również na korzystanie z .