30-08-2012
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Wśród 955 milionów osób zarejestrowanych na serwisie społecznościowym Facebook, 65% ma ponad 35 lat. Statystyczny użytkownik ma 38 lat, a najszybciej rosnącą grupą demograficzną są kobiety w wieku powyżej 55 lat.
Najstarsza jest .
Serwis założony przez Marka Zuckenberga powstał z myślą o studentach Harvardu. Konto mogli założyć tylko uczniowie tego uniwersyteu, więc początkowo Facebook funkcjonował jako miejsce elitarne. Obecnie tylko 9% użytkowników to osoby w wieku od 18 do 25 lat, a więc potencjalni studenci. Portal, będący niegdyś albumem braci uczelnianej, stał się ulubionym miejscem w sieci dla ludzi bez względu na wiek i pochodzenie.
W samej tylko Polsce na Facebooka wchodzi prawie 14 mln internautów, czyli 70% wszystkich użytkowników sieci. Oznacza to, portal ten wyprzedził w tej klasyfikacji Youtube.com i zajmuje drugie miejsce w rankingu domen, zaraz po Google.pl. Statystyki podnosi . 47% pięćdziesięciolatków na świecie regularnie korzystających z Internetu, ma profil na . Średnio co drugi dzień sprawdza go 38% z nich, a 20% dodało tę czynność do swojej codziennej rutyny.
- Portret typowego, szarego użytkownika Facebooka przeszedł ewolucję. Zamiast nieopierzonego studenta, mamy do czynienia z dojrzałą osobą w średnim wieku. Zamiast kanału czysto towarzystkiego – ze świetnym polem do marketingu i PR-u. Połowa polskich konsumentów przed zakupem szuka informacji o produkcie w sieci, z czego prawie ¾ z nich jest na Facebooku. Dobry sprzedawca musi być tam, gdzie jego potencjalny klient. Fan page marki to obecnie absolutna konieczność. - mówi Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR.