14-09-2012
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Nowe badanie sugeruje, że im więcej czasu spędza się na Facebooku, Twitterze i innych serwisach społecznościowych, tym mniej się jest aktywnym i bardziej podatnym na przybieranie na wadze.
Naukowcy z University of Ulster w Irlandii Północnej poprosili 350 studentów o wypełnienie ankiety internetowej. Uczestnicy odpowiedzieli na pytania dotyczące poziomu ich aktywności społecznej sieci i aktywności fizycznej.
Większość badanych korzystało z średnio przez jedną godzinę każdego dnia. Nieco ponad połowa uczniów oceniła siebie jako "umiarkowanie aktywnych", jedna trzecia uczestników jako "bardzo aktywnych", a 12,7% respondentów uznała się za osoby o "niskiej aktywności fizycznej."
Po przeanalizowaniu zebranych informacji naukowcy odkryli, że osoby spędzające czas w serwisach społecznościowych ograniczały minuty poświęcane na trening i inną aktywność fizyczną. Badanie wykazało również, że ludzie, którzy byli fanami , rzadziej uprawiali sporty zespołowe.
Czas to zasób ograniczony, więc aktywność w serwisach społecznościowych musi odbywać się kosztem innych działań. może być jednym z nich.
Wyniki badań zostaną zaprezentowane na corocznej konferencji British Psychological Society's Division of Health Psychology w Liverpoolu.