Strona głównaInternetInternauci nie dbają o bezpieczeństwo podczas płatności on-line

Internauci nie dbają o bezpieczeństwo podczas płatności on-line

Wielu użytkowników nie zna (lub zna, ale nie przestrzega) podstawowych reguł bezpieczeństwa podczas dokonywania płatności online lub korzystania z systemów bankowości online – pokazuje badanie przeprowadzone przez Kaspersky Lab. Tylko połowa użytkowników sprawdza, czy dana strona jest autentyczna, zanim poda na niej swoje dane finansowe, a niemal jedna trzecia uważa, że stosowanie jakichkolwiek środków w celu zabezpieczenia pieniędzy online jest całkowicie zbędne.
Internauci nie dbają o bezpieczeństwo podczas płatności on-line [© conejota - Fotolia.com] Badanie przeprowadzone online obejmowało wiele potencjalnie niebezpiecznych sytuacji, które użytkownicy często napotykają w internecie, w tym operacje finansowe. Uczestniczyło w nim ponad 18 000 użytkowników.

Uczestników testu poproszono o wybór jednej z czterech w celu wprowadzenia swoich danych dotyczących konta. Tylko połowa użytkowników zdołała rozpoznać całkowicie bezpieczną stronę, która posiadała niezmienioną nazwę (zmiany w nazwie organizacji to typowa oznaka phishingu) oraz prefiks https wskazujący na połączenie szyfrowane. Co więcej, 5% respondentów wybrało strony, których adresy zawierały literówki sugerujące, że są to potencjalnie fałszywe witryny stworzone w celu kradzieży danych finansowych użytkowników.

Użytkownicy zostali następnie zapytani, jakie działania podejmują, zanim wprowadzą swoje dane finansowe w celu dokonania . Tylko 51% respondentów wskazało na weryfikację autentyczności strony. 21% badanych wykorzystuje wirtualną w celu zabezpieczenia swoich haseł przed przechwyceniem ich przez szkodliwe oprogramowanie, podczas gdy 20% sprawdza, czy ich rozwiązanie bezpieczeństwa działa poprawnie, aby mieć pewność, że płatność jest bezpieczna.

Niemal jedna trzecia użytkowników (29%) stwierdziła, że nie podejmuje żadnych dodatkowych działań, ponieważ „strony dużych, znanych firm są wystarczająco zabezpieczone”. Jednak w większości przypadków nawet chroniona strona internetowa nie może zagwarantować, że cyberprzestępcy nie będą ingerowali w proces płatniczy lub że urządzenie nie jest zainfekowane szkodliwym programem stworzonym w celu kradzieży pieniędzy. 11% respondentów używa trybu „incognito” przeglądarki w celu ochrony płatności, 4% korzysta z usługi ukrywającej tożsamość, a 7% badanych wielokrotnie wpisuje i kasuje dane, „aby zmylić wirusy”. Niestety, działania te nie chronią informacji finansowych użytkowników.

Okazuje się, że niektórzy użytkownicy są równie beztroscy jeśli chodzi o ochronę swoich danych dotyczących płatności w realnym świecie: 20% osób nie widzi problemu w tym, że traci z oczu swoją kartę podczas płacenia rachunku w restauracji, a tym samym daje oszustom możliwość skopiowania jej.

Kaspersky Lab

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Umierać po ludzku
  • eGospodarka.pl
  • Hospicja.pl
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy