05-03-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Jak wynika z badania „Internetowy Barometr ING", sporządzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego, Internet jest dla korzystających z niego głównym źródłem informacji, ważniejszym od telewizji, prasy i radia.
Co drugi Polski internauta uznał Internet za swoje główne źródło informacji. Osoby nie korzystające z Internetu na pierwszym miejscu wymieniały telewizję, wskazując ją prawie dwa razy częściej od internautów. Niezależnie od faktu korzystania z Internetu, badani w większości oglądają w telewizji programy informacyjne, a za najbardziej wiarygodny program informacyjny uznali Fakty TVN.
Z badania „Internetowy Barometr ING" wynika także, że najchętniej zabieranymi przez internautów na urlop gazetami są Gazeta Wyborcza, Newsweek oraz Auto Moto, a 90% internautów byłoby skłonnych płacić za możliwość korzystania z Internetu bez reklam. Połowa badanych internautów nie ma obaw przed dokonywaniem płatności za pośrednictwem sieci, taka sama liczba osób korzysta z bankowości internetowej.
Badanie „Internetowy Barometr ING" analizuje także nawyki i preferencje internautów dotyczące różnych aspektów życia codziennego. Zdaniem badanych najpiękniejszym polskim miastem jest Kraków, a najmniej lubianym - Warszawa. Najpopularniejszym polskim blogerem politykiem byłby Władysław Bartoszewski, a największymi gwiazdami polskiego Internetu są - według badanych - Czesio oraz Jožin z Bažin.