Strona głównaInternetJak bezpiecznie kupować w sieci?

Jak bezpiecznie kupować w sieci?

Z każdym rokiem rośnie liczba Polaków dokonujących zakupów w sieci. Kuszące promocje i atrakcje cenowe w sklepach internetowych przyciągają klientów, którzy często nie myślą nawet o tym, że mogą zostać oszukani. Bardzo tanie oferty powinny jednak wzmagać naszą ostrożność – przed dokonaniem zakupu warto sprawdzić sklep i wybrać bezpieczną formę płatności – radzą eksperci firmy Expander.
Jak bezpiecznie kupować w sieci? [© olly - Fotolia.com] Jak wynika z badania TNS Polska już niemal co drugi Polak (43%) robi . Internet pokochaliśmy za wygodę, oszczędność czasu oraz atrakcyjne oferty. Sieć uwielbiają szczególnie łowcy okazji cenowych, jednak jak radzą eksperci, przed dokonaniem zakupu warto sprawdzić sklep internetowy, by nie paść ofiarą oszustwa. Przede wszystkim, w wyborze konkretnego produktu nie należy kierować się wyłącznie ceną. Wręcz przeciwnie, bardzo tania oferta powinna wzbudzić podejrzliwość. Gwarancją bezpieczeństwa nie powinny być również reklamy ani rekomendacje znajomych, ponieważ znane są przypadki włamań na skrzynki mailowe i rozsyłanie fałszywych wiadomości.

Na co zwrócić uwagę kupując w Internecie?

Eksperci firmy Expander radzą, by kupując po raz pierwszy w danym , wcześniej dokładnie wyszukać o nim informacje w sieci. Sklepy, które prowadzą rzetelny biznes zachęcają swoich klientów do wystawiania opinii. Najlepiej jeśli są one zamieszczane na portalach niezależnych od sprzedającego. Jeśli znajdziemy przynajmniej kilkaset, a najlepiej kilka tysięcy pozytywnych opinii, jest to argument za skorzystaniem z takiej oferty.

Na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę? - Czerwona lampka powinna zapalić się nam wtedy, gdy sklep nie pozwala płacić za towar przy odbiorze czy kartą, a jedynie przelewem. Jeśli do tego ma on siedzibę za granicą (zwłaszcza poza UE), to w razie kłopotów o odzyskaniu pieniędzy praktycznie możemy zapomnieć. W takiej sytuacji lepiej dokonać zakupu w innym sklepie, nawet jeśli ofertuje on wyższa cenę – radzi Jarosław Sadowski, Główny Analityk firmy Expander.

Jak bezpiecznie płacić za zakupy w e-sklepach?

Aby zakupy były bezpieczne lepiej decydować się na płatność przy odbiorze lub kartą – Taka płatność jest znacznie bezpieczniejsza niż za pomocą przelewu. W przypadku oszustwa możemy bowiem liczyć na pomoc banku w odzyskaniu pieniędzy. Jeśli udowodnimy, że otrzymaliśmy towar niezgodny z zamówieniem lub nie otrzymaliśmy go wcale, a sklep odmówi uznania naszych roszczeń, to bank zwróci nam pieniądze. Nie możemy natomiast liczyć na taką pomoc jeśli zapłacimy przelewem – podsumowuje Jarosław Sadowski.

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

CZTERY + DZIEWIĘĆ =

Komentarze

  • 20:23:53, 31-12-2013 ~gość: 178.42.105.xxx

    Ja robię zakupy głównie na allegro. Na początku robiłam to troche "w ciemno", ale od kiedy stałam się bardziej świadomym użytkownikiem internetu (), sprawdzam opinie o danym sprzedawcy. Dzieki temu można uniknac naprawdę niemiłych sytuacji. Warto tez znać podstawowe przepisy, które ułatwiają nam, konsumentom, życie. Otóż: "Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni (...). wskazane odstąpienie jest niezależne od tego, czy zakupiony towar jest zgodny z umową, czy też nie – konsument zachowuje w powyżej określonym terminie prawo do odstąpienia od umowy bez konieczności podawania jakiegokolwiek uzasadnienia, czyli nawet z tego powodu, że się rozmyślił albo ostatecznie stwierdził, że towar jest za drogi." Cytat stad: http://www.eporady24.pl/reklamacja_pralki_kupionej_przez_internet,pytania, 4,54,7686.html Nie rozumiem tylko dlaczego niektórzy sprzedawcy pisza teksty w stylu: "prosimy o przemyślane zakupy, zwrotow nie przyjmujemy". Oszukują?
    ... zobacz więcej
  • 10:59:55, 07-01-2014 cherry_coke

    Przede wszystkim należy znać swoje prawa i z nich korzystać. Jeśli już zdarzy nam się 'wpaść w błoto' to nie przymykajmy na to oczu.
    Nawet jeśli sprzedawca napisze sobie w sklepie, że zwrotów nie przyjmuje to jest to po prostu niezgodnie z prawem. A jeśli wyciąg z prawa konsumenckiego nie działa na sprzedawcę to należy udać się do Rzecznika Praw Konsumenta. Nic nie płacimy za jego pomoc, a jeśli prawo stoi po naszej stronie wygraną mamy jak w banku.
  • 22:05:42, 09-01-2014 jadwinia

    A ja też coraz więcej kupuję w sieci rodzince zamawiałam fotokalendarze, ponieważ były w dobrej cenie. wtajemniczyłam wnuczkę to pomogła wybrać mi zdjęcia i szablony wydaje mi się, że jeszcze można zamawiać na allegro: http://allegro.pl/listing/listing.ph...=fotokalendarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Aktywni 50+
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Umierać po ludzku
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X