14-12-2011
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
29 groszy za minutę do wszystkich – to hasło reklamowe operatora sieci Plus, które zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Za wprowadzanie konsumentów w błąd na operatora została nałożona kara blisko 1,86 mln zł.
Postępowanie przeciwko Polkomtel zostało wszczęte w grudniu 2010 roku w związku z zawiadomieniem złożonym UOKiK. Wątpliwości Urzędu wzbudziły niepełne informacje prezentowane w reklamach oferty Rarka w MixPlusie dotyczące połączeń telefonicznych w cenie 29 groszy za minutę do wszystkich. Kampania trwała we wrześniu 2009 roku.
Jak ustalił UOKiK, atrakcyjna cena obowiązywała jedynie po spełnieniu określonych warunków, o których nie wspominały reklamy: aktywowania dodatkowo płatnego pakietu i jego pełnego wykorzystania. Niewykorzystanie lub przekroczenie limitu podwyższało koszt połączeń. W opinii Urzędu, konsument nie miał pełnych informacji o ofercie Polkomtel. Gdyby znał rzeczywiste warunki promocji, mógłby podjąć inną decyzję – nie zawierać umowy.
UOKiK uznał, że Polkomtel wprowadził konsumentów w błąd i nałożył karę finansową blisko 1,86 mln zł. Spółka musi także publikować całą decyzję na swojej stronie internetowej przez sześć miesięcy oraz jej sentencję w dzienniku ogólnopolskim. Decyzja nie jest ostateczna – przedsiębiorca może się odwołać do sądu.