06-12-2006
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Najnowszy raport firmy MetaFacts dotyczący komputerów osobistych nie tylko bada popularność danych marek, lecz także ujawnia, jaki sprzęt preferują osoby z danej grupy wiekowej.
Zaskakująca jest przed wszystkim popularność notebooków używanych w celach domowych. Przenośne PC stanowią w USA ponad 30 % komputerów, z których korzysta się w celach prywatnych. Dane te różnicują się ze względu na poszczególne marki. Laptopy firmy Apple stanowią ponad połowę domowych komputerów, w przypadku Dell’a jest to 46 %, dalej plasuje się HP/Compaq ( 16,1 % ).
Lepszy model
Badania MetaFacts wykazały, że prawie 50 % PC zostało zakupionych po roku 2004. Oznacza to, że nowe modele komputerów są obecne w co drugim gospodarstwie domowym. Eksperci wysuwają z tych faktów dalej idące wnioski – ludzie będą mieć opory, by w najbliższym czasie wymienić relatywnie nowy sprzęt, co wpływa na opóźnienie wypuszczenia na rynek nowych aplikacji i systemów operacyjnych ( jak np. Windows Vista )
PC a wiek i płeć
Kolejną kwestią poruszoną w raporcie są preferencje użytkowników komputerów ze względu na wiek. Okazuje się, że prawie połowa właścicieli Apple’a to osoby po 55 roku życia. Badacze w szczególonści zwracają uwagę na lojalność wobec tej marki przy jednoczesnym wzroście popularności innych technologii wśród młodszych posiadaczy PC.
Szczegółowe wyniki badań firmy MetaFacts dla zainteresowanych dostępne są na stronie internetowej .