Strona głównaInternetPołowa kupujących online na świecie robi zakupy za granicą

Połowa kupujących online na świecie robi zakupy za granicą

Prawie 55 proc. przebadanych e-konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online w zagranicznych sklepach. Klienci najczęściej szukają tam ubrań i butów (68 proc.), elektroniki (53 proc.) oraz zabawek i akcesoriów hobbystycznych (53 proc.). Coraz więcej osób płaci za pośrednictwem telefonu lub tabletu – w niektórych krajach to prawie połowa wartości wszystkich transakcji internetowych.
Połowa kupujących online na świecie robi zakupy za granicą [Fot. bogdanvija - Fotolia.com] W świecie handlu od dawna nie ma już granic. Wiele polskich ma jednak wciąż obawy przed otworzeniem się na sprzedaż zagraniczną. Brakuje im wiedzy nie tylko o tym, w jaki sposób zacząć, ale też czy w ogóle warto walczyć o zagranicznych konsumentów. Polski nie znajdziemy w pierwszej dwudziestce krajów najczęściej wybieranych przez kupujących, także tych z Europy – wynika z badania przeprowadzonego przez PayPal i Ipsos. Tylko w kilku badanych państwach polskie e-sklepy znalazły się wyżej w zestawieniu pod kątem popularności: Niemcy (#9), Czechy (#5), Irlandia (#9) oraz Węgry (#9).

Rosnący trend transgranicznych e-zakupów

Około 55 proc. przebadanych z 31 państw deklaruje, że robi zakupy w zagranicznych . Najpopularniejsze produkty, które interesują ich w tym kontekście to: ubrania i buty (68 proc.), elektronika (53 proc.) oraz zabawki (53 proc.).

Konsumenci wciąż wolą kupować na komputerze

Coraz więcej zakupów dokonujemy za pomocą urządzeń mobilnych. W niektórych krajach zamówienia składane za pośrednictwem telefonu czy tabletu stanowią już niemal połowę wartości wszystkich transakcji online. Przykładem mogą być Chiny (53 proc.), Indie (48 proc.), czy Stany Zjednoczone (45 proc.). W Polsce to zaledwie jej jedna czwarta. Ogólna wartość mobilnych zakupów w badanych krajach stanowi 32 proc. wszystkich płatności online. Większość konsumentów wciąż zamawia za pomocą urządzeń stacjonarnych, zwłaszcza w Europie Wschodniej i Centralnej: od Rosji (65 proc.), przez Polskę (73 proc.), a kończąc na Czechach (aż 76 proc.).

Polacy masowo zamawiają zza granicy ubrania

W świecie zakupów transgranicznych Polacy najczęściej wybierają ubrania, buty i akcesoria odzieżowe (60 proc.), zabawki i akcesoria hobbystyczne (50 proc.), biżuterię i zegarki (50 proc.). W badanych krajach konsumenci mają nieco inne preferencje. Ubrania, buty i akcesoria odzieżowe są wciąż na pierwszym miejscu (68 proc.), ale kupujący są zainteresowani również elektroniką, komputerami, tabletami, urządzeniami mobilnymi i peryferyjnymi (53 proc.), a także zabawkami oraz akcesoriami hobbystycznymi (53 proc.).

Co i gdzie sprzedają Polacy? Według danych PayPal, najwięcej wydaje się na towary od polskich sprzedawców w Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji i Holandii. Zagraniczni klienci najczęściej zainteresowani są częściami samochodowymi, muzyką/filmami, modą, grami oraz sprzętem sportowym.

Co przekona zagranicznych konsumentów do zakupów w polskich e-sklepach?

Różne opcje płatności

Trzech z czterech badanych kupujących w sieci wolałoby mieć możliwość opłacenia swojego zamówienia w ich lokalnej walucie (76 proc.), podczas gdy sześciu z dziesięciu (62 proc.) sprawdza kursy walut przed złożeniem zamówienia. Zaoferowanie płatności za pośrednictwem zaufanych platform może pomóc w dotarciu do tej grupy, umożliwiając zarówno konsumentom, jak i sprzedającym transakcje w ponad 100 różnych walutach.

Dostępność strony internetowej w różnych językach

Wśród kupujących online 57 proc. badanych zadeklarowało, że nie czuje się komfortowo w sklepach, które nie mają strony dostępnej w ich języku. Na rozwiniętych rynkach, takich jak USA czy Wielka Brytania, konsumenci lubią robić zakupy u globalnych gigantów, albo właśnie w e-sklepach, które mają lokalną wersję strony. To dobry powód, aby zacząć mówić językiem potencjalnych klientów – albo przynajmniej zainwestować w tłumaczenie materiałów na język angielski. Słaba jakość warstwy językowej sklepu może bardzo łatwo popsuć wrażenia z wizyty.

Poczucie bezpieczeństwa

Podczas wybierania metody płatności jej bezpieczeństwo jest ważne dla 44 proc. międzynarodowych konsumentów. Ankietowani klienci zaznaczyli, że główną obawą, która powstrzymuje ich przed zakupami z zagranicznych sklepów, jest strach czy przesyłka do nich dotrze (24 proc.) oraz kłopoty związane z ewentualnymi zwrotami (22 proc.). W takich przypadkach warto korzystać z zaufanej metody płatności.

Zagranicznym klientom zazwyczaj trudno jest sprawdzić przed zakupem czy dany e-sklep jest godny zaufania. Oferowanie sposobu płatności rozpoznawanego przez klientów na całym świecie to podstawa do zyskania ich zaufania wobec sprzedającego.

Konkurencyjne ceny

Najważniejszą sprawą dla większości (72 proc.) kupujących za granicą konsumentów z badanych rynków są atrakcyjne ceny. Sprzedawcy, którzy będą konkurować cenowo lub zaoferują rabaty, mają większą szansę na osiągnięcie globalnego sukcesu. Konsumenci patrzą na ceny całościowo – 25 proc. z nich przyznaje, że wysokie koszty przesyłki zniechęciłyby ich do kupowania za granicą, podczas gdy 24 proc. wyraża podobne obawy w stosunku do opłat celnych czy podatków. Przejrzyste pokazanie wszystkich kosztów związanych z zamówieniem zwiększa szansę na konwersję.

Unikalność asortymentu

Inne, najczęściej wymieniane przyczyny zakupów za granicą to dostępność towarów, które trudno znaleźć w kraju klienta (48 proc.) lub możliwość odkrywania nowych i interesujących produktów (34 proc.). Ponad połowa konsumentów robiących zakupy w Norwegii, Meksyku, Irlandii czy Kanadzie szuka tam produktów niedostępnych lokalnie. W Czechach, Izraelu czy Brazylii robią tak cztery na dziesięć osób. Sprzedawcy, którzy oferują unikalne towary i ułatwiają ich wyszukiwanie, m.in. dzięki przemyślanej strategii SEO, będą o krok przed konkurencją.

PayPal

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Kosciol.pl
  • Umierać po ludzku
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Oferty pracy