Strona głównaInternetPozytywne wiadomości w mediach społecznościowych piszemy wieczorem

Pozytywne wiadomości w mediach społecznościowych piszemy wieczorem

Podobno Polacy wiecznie narzkają. Dlatego zaskakujące jest, że w ciągu jednego miesiąca zamieszczają internauci w mediach społecznościowych aż 5,5 miliona informacji pozytywnych. Jeszcze bardziej zadziwia fakt, że aż 80 procent tych treści zamieszczają kobiety, które - według niektórych panów - stale marudzą. Czyżby stereotypy nie miały nic wspólnego z rzeczywistością?
Pozytywne wiadomości w mediach społecznościowych piszemy wieczorem [© Kerioak - Fotolia.com] Okazuje się, że najwięcej, bo aż 86% pozytywnych informacji dodawanych jest na Facebooku. , fora, blogi i pozostałe media społecznościowe zostają za nim daleko w tyle. Internauci są najaktywniejsi wieczorem – co czwarta pozytywna informacja pojawia się między godziną 20:00 a 22:00. Na potrzeby analizy wyselekcjonowano 24 pozytywne określenia (na przykład: super, kocham, lubię) i wybrano treści, które opisują pozytywne emocje i doświadczenia.

Muzyka źródłem pozytywnych emocji

Jakich pozytywnych słów używa się w mediach społecznościowych? Najczęściej internauci piszą, że coś jest piękne (16,5%). Piszą również, że coś lubią (14,8%), a także kochają (11,1%).

Najczęściej wpisy w mediach społecznościowych dotyczą muzyki (23,1%), tego, co znajduje się w Internecie (21,5%), jak zabawne zdjęcia oraz tego, co dotyczy znajomych (10%) i rodziny (4,6%). Aż połowa wpisów dotyczy mediów (np. Internet, telewizja), rozrywki i , a co czwarty wpis jest natomiast związany z innymi ludźmi – znajomymi, rodziną, celebrytami, sportowcami czy politykami.

Kobieta kocha i uwielbia, mężczyzna pisze, że jest miło


Autorami pozytywnych informacji są najczęściej kobiety, których wpisy są bardziej emocjonalne, niż mężczyzn. Panie zdecydowanie częściej używają takich słów, jak „kocham”, „boski”, „uwielbiam” czy „cudowny”. Panowie zachowują większy dystans, pisząc „dobry”, „miły”, „idealny” czy „przyjemny”. Jednocześnie źródła inspiracji mężczyzn w większym stopniu związane są z własnymi zainteresowaniami i doświadczeniami. Kobiety, częściej niż mężczyźni, wyrażają się dobrze o innych ludziach, zwierzętach i miejscach. Częściej pozytywnie opisują też miejsca. Natomiast mężczyźni chętniej niż panie piszą dobrze o rzeczach związanych z mediami, muzyką i kulturą, a także o swojej aktywności, bieżących wydarzeniach i sporcie.

Blisko połowa (47,5%) pozytywnych treści zamieszczana jest przez osoby między 20 a 29 rokiem życia. Najczęściej pozytywnie piszą o mediach, rozrywce i kulturze, innych ludziach i różnych produktach. Używają przy tym takich słów jak „lubię”, „uwielbiam”, „świetny”.

Kolejnym determinantem jest wykształcenie. Aż 40% pozytywnych wpisów umieszczają osoby z wykształceniem wyższym. Wykształcenie nie ma jednak znaczącego wpływu na to, o czym pozytywnie wypowiadamy się w sieci oraz jakich słów używamy do opisu pozytywnych emocji.

My, Polacy, malkontenci…

Polaka, który jest wiecznie niezadowolony powoli się zmienia. Choć zdarza nam się narzekać zimą, że jest za zimno, a latem, że żar leje się z nieba, zaczęliśmy dostrzegać też dobre strony. Prezentowany raport to potwierdzenie, że tak faktycznie jest.

– Chcieliśmy zbadać, czy stereotyp związany z malkontenctwem Polaków znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości, a Internet, jako medium w którym każdy może wyrazić swoją opinie na dowolny temat, był naturalnym polem badawczym. Byliśmy ciekawi, jak często przekazujemy sobie na takim forum pozytywne informacje. Okazało się, że jest to 5,5 mln pozytywnych wpisów miesięcznie. To olbrzymia liczba. Zachęca nas to do zmierzenia się z innym stereotypem, że Polacy nie lubią się chwalić swoją uczciwością i terminowym płaceniem rachunków – mówi Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA, patrona programu FairPay.

Czy jesteśmy gotowi na informację pozytywną?


Obywatele USA od najmłodszych lat dbają o wiarygodność kredytową. Zależy im na tym do tego stopnia, że zaciągają pożyczki, których nie potrzebują, byle tylko w banku pojawiła się informacja na ich temat i oczywiście tego, że taką pożyczkę sumiennie i w terminie spłacili. Przykładem jest również niemiecka Schufa. Tam też zaczynano od gromadzenia informacji negatywnych, o klientach którzy nie płacili, po to by uniknąć strat i nie sprzedawać im więcej niczego z odroczonym terminem płatności. Z czasem jednak okazało się, że tych nieuczciwych jest zdecydowanie mniej niż uczciwych, a do oceny cudzej wiarygodności warto brać pod uwagę nie tylko to, czy ktoś nie płaci, ale też jak płaci. Dzisiaj, według danych ACCIS (Stowarzyszenia Dostawców Informacji o Kredycie Konsumenckim), struktura informacji negatywnych do pozytywnych wynosi 20 do 80. Polacy – jak pokazuje raport „Polacy a pozytywne treści w Internecie” - przestali dostrzegać tylko ciemne strony informacji. Dowodzi on również tego, że stereotyp Polaka – malkontenta można włożyć między bajki. Dziś w modzie jest pozytywne myślenie oraz głośne artykułowanie tych myśli.


Raport „Polacy a pozytywne treści w Internecie” został stworzony za pomocą narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych, udostępnianego przez firmę Brand24 na zlecenie Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej, patrona programu FairPay.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Aktywni 50+
  • Kobiety.net.pl
  • Hospicja.pl
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy