24-11-2014
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Ponad 80 procent badanych przez Pocztę Polską Polaków deklaruje, że w tym roku kupi prezenty w sklepach internetowych. Uważamy, że taka forma zakupów jest wygodna i tańsza niż w przypadku tradycyjnych zakupów. Znaczenie ma też duży wybór. Połowa badanych ocenia, że zakupy on-line to najlepszy sposób na robienie zakupów świątecznych.
Wśród najpopularniejszych powodów odwrotu od sklepów stacjonarnych w bieżącym roku znajduje się wygoda zakupów przez . Polacy kupią w sieci prezenty bo uważają, że tak jest taniej niż w sklepach stacjonarnych (67 proc.) i mają większy wybór niż w sklepach tradycyjnych (43 proc.). Wśród najczęściej zamawianych w sieci prezentów znajdą się w tym roku (56 proc.), słodycze (49 proc.), zabawki (45 proc.). Połowa badanych planuje kupić w prezencie dla bliskich książki.
Badanie potwierdza zaobserwowany od pewnego czasu trend, że Polacy chętnie chodzą najpierw do sklepów stacjonarnych, żeby obejrzeć lub przymierzyć produkty. Potem kupują je w sieci. Robi tak blisko 80 proc. badanych.
Użytkownik internetu zdecyduje się w 2014 roku na zakup prezentów w sieci ponieważ uważa, że nie tylko wyda w ten sposób mniej pieniędzy, ale i będzie mógł wybierać z bogatszego asortymentu niż w sklepach stacjonarnych. Osoby, które jednak wybiorą zakup w sklepach tradycyjnych jako główny powód podają chęć osobistego obejrzenia produktów lub obawy, że towar kupiony może być uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem.
Badanie „Zakup prezentów świątecznych przez Polaków” zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia dla Poczty Polskiej. Przebadano 508 osób, które planują kupić prezenty świąteczne. Badanie reprezentatywne na populację internautów ze względu na wiek, płeć oraz wielkość miejscowości zamieszkania. Termin realizacji wywiadów: 7 – 12 listopada 2014 r.