Strona głównaInternetW Internecie kupują wszystkie pokolenia

W Internecie kupują wszystkie pokolenia

W obecnych czasach, kiedy dostęp do Internetu możemy mieć praktycznie zawsze i wszędzie, coraz powszechniejszym trendem staje się robienie zakupów online. Oferty sklepów ciągle się poszerzają, a ich standard podnosi się z każdym rokiem. Komfort i szybkość takiej formy zakupów sprawia, że nie tylko przedstawiciele generacji Y się na nią decydują.
W Internecie kupują wszystkie pokolenia [© BillionPhotos.com - Fotolia.com] Na podstawie danych NEO24.PL, jednego z największych w Polsce sklepów internetowych RTV i AGD, określiono, ile lat mają klienci .

Aż 4 na 10 wszystkich użytkowników sklepów internetowych to przedstawiciele grupy wiekowej od 25 do 34 lat.

– Odbiorcy z tego przedziału to zwykle osoby z dużych miast, które zaczynają aktywizować się zawodowo, wchodzić w stałe związki i nabywać swoje pierwsze mieszkania. Decydują się na zakupy w sieci ze względu na niższą cenę niż w przypadku sklepów stacjonarnych oraz wygodę. Wychowali się w czasach, gdzie Internet był już dobrem ogólnodostępnym, stąd też jak nikt rozumieją korzyści, jakie niosą ze sobą takie zakupy – stwierdza Mateusz Gołda z NEO24.PL.

Następną w kolejności grupą wiekową, która generuje 1/5 ruchu w serwisach e-commerce to osoby w wieku 35-44.

– Są to osoby o stałym dochodzie, dlatego ich zdolność nabywcza jest stosunkowo wysoka. Kupują z mniejszą częstotliwością niż pierwsza przedstawiona grupa, ale wartość ich koszyka jest dużo wyższa – mówi Mateusz Gołda.

Dojrzali na zakupach

Użytkownicy z przedziału wiekowego 45+ to niemalże 1/3 całego ruchu w sklepie internetowym NEO24.PL, co wskazuje, że wcale nie muszą być domeną młodych. Starsi odbiorcy to duża grupa docelowa z rosnącym potencjałem. Komputer jest niezbędnym narzędziem pracy w większości firm, przedsiębiorstw i organizacji. Korzystanie z niego jest proste i intuicyjne, dlatego zakupy w e-sklepach są dostępne dla wszystkich, bez względu na wiek.

Według prognoz na następne lata, będą coraz starsi, natomiast grupa wiekowa 18-24 lata będzie generowała mniejszy ruch niż obecnie. Polskie społeczeństwo nieprzerwanie się starzeje, a komputeryzacja przebiega w niesłychanym tempie. Jesteśmy zapracowani, zabiegani i nie zawsze mamy ochotę na zakupy po wielu godzinach w biurze lub w weekendy, kiedy galerie handlowe pękają w szwach. W takiej sytuacji sklepy internetowe to świetna alternatywa.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 22:56:53, 27-08-2015 ~gość: 195.22.98.xxx

    to fakt i na roznych portalach, chinskie allegro juz u nas zaczyna sie zadomawiac, przynajmniej tak przeczytalam na poradniku inwestowania

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • eGospodarka.pl
  • Kosciol.pl
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Oferty pracy