26-08-2015
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
W obecnych czasach, kiedy dostęp do Internetu możemy mieć praktycznie zawsze i wszędzie, coraz powszechniejszym trendem staje się robienie zakupów online. Oferty sklepów ciągle się poszerzają, a ich standard podnosi się z każdym rokiem. Komfort i szybkość takiej formy zakupów sprawia, że nie tylko przedstawiciele generacji Y się na nią decydują.
Na podstawie danych NEO24.PL, jednego z największych w Polsce sklepów internetowych RTV i AGD, określiono, ile lat mają klienci .
Aż 4 na 10 wszystkich użytkowników sklepów internetowych to przedstawiciele grupy wiekowej od 25 do 34 lat.
– Odbiorcy z tego przedziału to zwykle osoby z dużych miast, które zaczynają aktywizować się zawodowo, wchodzić w stałe związki i nabywać swoje pierwsze mieszkania. Decydują się na zakupy w sieci ze względu na niższą cenę niż w przypadku sklepów stacjonarnych oraz wygodę. Wychowali się w czasach, gdzie Internet był już dobrem ogólnodostępnym, stąd też jak nikt rozumieją korzyści, jakie niosą ze sobą takie zakupy – stwierdza Mateusz Gołda z NEO24.PL.
Następną w kolejności grupą wiekową, która generuje 1/5 ruchu w serwisach e-commerce to osoby w wieku 35-44.
– Są to osoby o stałym dochodzie, dlatego ich zdolność nabywcza jest stosunkowo wysoka. Kupują z mniejszą częstotliwością niż pierwsza przedstawiona grupa, ale wartość ich koszyka jest dużo wyższa – mówi Mateusz Gołda.
Dojrzali na zakupachUżytkownicy z przedziału wiekowego 45+ to niemalże 1/3 całego ruchu w sklepie internetowym NEO24.PL, co wskazuje, że wcale nie muszą być domeną młodych. Starsi odbiorcy to duża grupa docelowa z rosnącym potencjałem. Komputer jest niezbędnym narzędziem pracy w większości firm, przedsiębiorstw i organizacji. Korzystanie z niego jest proste i intuicyjne, dlatego zakupy w e-sklepach są dostępne dla wszystkich, bez względu na wiek.
Według prognoz na następne lata, będą coraz starsi, natomiast grupa wiekowa 18-24 lata będzie generowała mniejszy ruch niż obecnie. Polskie społeczeństwo nieprzerwanie się starzeje, a komputeryzacja przebiega w niesłychanym tempie. Jesteśmy zapracowani, zabiegani i nie zawsze mamy ochotę na zakupy po wielu godzinach w biurze lub w weekendy, kiedy galerie handlowe pękają w szwach. W takiej sytuacji sklepy internetowe to świetna alternatywa.