11-05-2015
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Pomimo dostępu do ogromnej liczby informacji i fachowych opinii na temat produktów w Internecie, konsumenci znacznie częściej konsultują swoje wybory z przyjaciółmi czy rodziną – wynika z raportu „Global Powers of Consumer Products 2015. Connecting with the connected consumer” autorstwa firmy doradczej Delitte. Tylko 12 proc. respondentów ufa informacjom producenta.
Aż 60 proc. ankietowanych twierdzi, że największe zaufanie budzą w nich opinie na temat produktów i usług wyrażone przez rodzinę, przyjaciół lub innych konsumentów. Nieco mniej badanych (43 proc.) opiera się na opiniach niezależnych ekspertów oraz pracowników sklepu stacjonarnego lub (16 proc.). Zaledwie 12 proc. respondentów ufa informacjom przekazywanym przez producenta.
Eksperci Deloitte mówią nawet o „luce zaufania”, która wytworzyła się między klientami, a sprzedawcami. – Okazuje się, że z zaufaniem ściśle wiąże się poczucie bezpieczeństwa, które także wpływa na decyzje zakupowe . Aż 80 proc. osób jest bardziej skłonnych do zakupów, jeśli wierzą, że ich dane powierzone producentom i sprzedawcom w są należycie chronione. To jedno z największych wyzwań, jakiemu muszą stawić czoła firmy z branży dóbr konsumpcyjnych – wyjaśnia Magdalena Jończak z Deloitte.