Strona głównaInternetZwiększ swoje bezpieczeństwo strona 2 / 2

Zwiększ swoje bezpieczeństwo

strona 2 / 2

Zwiększ swoje bezpieczeństwo [© absolut - Fotolia.com]
Płyta to też dokument

Coraz częściej rejestrujemy ważne dane na płytach CD/DVD, nośnikach magnetycznych, dyskach twardych, kartach pamięci flash, a także w smartfonach, telefonach komórkowych, na pamięciach USB, itp. Są to tak samo ważne informacje, jak te zapisane w sposób tradycyjny. Należy też zauważyć, że na elektronicznych nośnikach pamięci mogą być zapisane setki czy tysiące stron dokumentów, zatem potencjalna siła oddziaływania jest dużo większa niż pojedynczego zagubionego dokumentu papierowego. Warto więc zadać sobie pytanie, co się dzieje z elektronicznymi nośnikami danych, gdy już ich nie potrzebujemy? Nierzadko pozbywamy się ich bez większej rozwagi, sprzedając pośrednikom na giełdach komputerowych, w serwisach aukcyjnych lub też oddając nieodpłatnie osobom trzecim.

Część z nas wcześniej usuwa dane, stosując standardowe funkcje kasowania np. formatując dyski. Niestety ten zabieg nie jest wystarczający, a dla złodziei informacji odzyskanie i przywrócenie skasowanych danych jest naprawdę dziecinnie proste.

Co więcej, w naszych domowych archiwach często przechowujemy karty magnetyczne, które straciły swoją ważność. O nich również musimy pamiętać – to także są nośniki danych, które powinny zostać zutylizowane z należytą starannością.

Dzisiaj technologia pozwala skutecznie niszczyć także elektronikę i nośniki danych. W warunkach domowych, za pomocą niszczarki dokumentów możemy skutecznie niszczyć płyty CD/DVD, dyskietki, pamięci SIM, karty pamięci flash. W przypadku dysków twardych czy też starych zużytych telefonów i palmtopów warto poszukać firmy, która umożliwi fizyczne zniszczenie tego typu nośników. Istnieją dziś niszczarki dysków twardych, które mieląc je na małe cząstki skutecznie uniemożliwiają odczytanie zawartych na nich informacji.

Zdecyduj, jak niszczyć

Niezależnie czy informacje, których chcemy się pozbyć dotyczą naszej działalności finansowej czy są to zwyczajne, prywatne, drobne tajemnice, które wolelibyśmy zachować dla siebie, do niszczenia wszelkich danych zawsze należy zabierać się kompleksowo. Niszczenie dokumentów w miejscu ich powstawania jest jedynym rozwiązaniem, zapewniającym stuprocentową ochronę danych
i eliminującym niebezpieczeństwo, że chronione informacje dostaną się w niepowołane ręce. Możesz niszczyć za pomocą urządzeń do tego przeznaczonych lub zlecić to specjalistom.

Wybierz urządzenie z głową

Na rynku znajduje się wiele urządzeń pozwalających skutecznie niszczyć dokumenty bezpiecznie i zdrowo dla środowiska. Jedne są tańsze, inne droższe, ale czasem warto zastanowić się nad ich ceną i oczekiwanym czasem użytkowania. Często się przecież zdarza, że niszczarka pozornie tania nie wytrzyma próby czasu i już po roku będziesz musiał nabyć kolejną. Warto wybrać maszynę wysokiej jakości oraz z dwuletnią gwarancją producenta. Szukaj urządzenia, które oferuje niszczenie dokumentów na ścinki – zgodnie z najnowszą normą bezpieczeństwa danych DIN 66399 w przypadku dokumentów wytwarzanych w domu zalecamy stopień bezpieczeństwa P-3 lub P-4. Od stopni bezpieczeństwa zależy bowiem wielkość otrzymywanych ścinków, dlatego zastosowanie zbyt niskiego poziomu bezpieczeństwa nie zagwarantuje wystarczającej ochrony Twoich danych.

Dzięki tak wybranym urządzeniom będziemy mogli spać spokojnie, a nasze finanse czy prywatna dokumentacja nie staną się dla nikogo łakomym kąskiem. Dlatego właśnie warto wybrać urządzenie renomowanego producenta, które da nam możliwość niszczenia zarówno papierowych dokumentacji, jak i - najczęściej używanych - płyt CD oraz kart płatniczych. Powinieneś poszukać urządzeń z jak najdłuższą gwarancją (na rynku dostępne są produkty z gwarancją dożywotnią) na elementy tnące – to one decydują o trwałości i żywotności urządzenia. Na rynku działa kilka firm oferujących niszczarki pochodzenia europejskiego. Warto się nimi zainteresować: materiały użyte do ich wytworzenia są najwyższej jakości, gwarantują też niszczenie dokumentów z taką samą efektywnością przez cały okres ich użytkowania (co nie jest do końca oczywiste w przypadku urządzeń typu no-name).

W dobie coraz wyższych cen energii elektrycznej zaprocentuje także wybór urządzenia, które posiada funkcję oszczędzania energii w trybie stand-by – polecam rozejrzeć się również za takimi, które w trybie gotowości w ogóle nie pobierają energii z sieci. Kupując urządzenie dowiedz się też, czy w razie awarii dostępne są części zamienne oraz serwis. Biorąc sobie do serca te wskazówki będziesz żył bezpieczniej i uchronisz swoją prywatność.

Autorem poradnika jest Marcin Sobaniec, Menadżer kategorii produktowej Technika Biurowa w HSM Polska


Strony : 1 2
 

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 18:45:41, 06-04-2013 Hela1056

    Bardzo trafne uwagi.Sama na początku każdego roku porzadkuję dokumenty z poprzedniego i starannie pakuję.Nie wiem tylko po co zostawiam.Chyba po to aby w przypadku jakichś monitów o nie zapłacone rachunki mieć dokumenty
    do udowodnienia że zostało zapłacone.Zniszczę i co potem?

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Aktywni 50+
  • EWST.pl
  • Pola Nadziei
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy