Strona głównaInternetPolacy SMS-ują na potęgę

Polacy SMS-ują na potęgę

W ubiegłym roku Polacy wysłali 52 400 mld SMS-ów, czyli o 404 mln wiadomości tekstowych więcej niż w 2014 roku – wynika z raportu opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny. Operatorzy już drugi rok z rzędu zanotowali wyraźny wzrost zainteresowania tą formą komunikacji. Pod względem liczby wysyłanych SMS-ów na jednego użytkownika Polska wciąż znajduje się powyżej średniej dla państw Unii Europejskiej. Przeciętny użytkownik polskich sieci komórkowych w 2015 roku wysłał 83 wiadomości tekstowe miesięcznie, przy 68 SMS-ach w innych krajach UE.
Dane opublikowane przez Główny Urząd Statystyczny wskazują na odwrócenie trendu i systematyczny wzrost liczby wysyłanych w polskich sieciach komórkowych. Od 2012 roku wśród krajowych użytkowników znów wzrosła popularność tego kanału komunikacji. Według raportu GUS w 2015 roku Polacy wysłali 52 400 mld krótkich wiadomości tekstowych co oznacza, że pojedynczy abonent wysłał średnio 931 SMS-ów, o 28 więcej niż rok wcześniej. Wzrost jest widoczny pomimo zmniejszenia się liczby abonentów. Według stanu na koniec ubiegłego roku polskie sieci zanotowały 56,3 mln użytkowników, co oznacza spadek o 2,3% w stosunku do analogicznego okresu w 2014 roku.

Raport GUS pokazuje, że rosnąca popularność komunikatorów opartych o media społecznościowe tylko chwilowo wpłynęła na zainteresowanie z korzystania usługi SMS. Potwierdzają to również dane dotyczące liczby wysłanych wiadomości MMS. W 2015 roku użytkownicy sieci mobilnych wysłali łącznie ponad 740 mln wiadomości MMS, czyli o 213 mln więcej niż w roku 2014. Statystyczny Polak w roku 2015 wysłał 13 wiadomości MMS, tj. o 4 więcej niż rok wcześniej.

– Raport GUS jest już drugim po raporcie UKE dokumentem w tym roku, który wskazuje nie tylko na zatrzymanie tendencji spadkowej, jeśli chodzi o liczbę wysyłanych wiadomości tekstowych, ale pokazuje także wzrost zainteresowania taką formą przekazywania informacji. Oba raporty wskazują, że nie spełniają się scenariusze, w których aplikacje mobilne wypierają komunikację SMS. Myślę, że SMS wciąż dla wielu użytkowników pozostaje jednym z podstawowych kanałów komunikacji, co pokazuje wzrost zainteresowania tą usługą pomimo spadku liczby abonentów. Przewagą SMS-ów jest szybkość dotarcia informacji oraz, co dziś bardzo ważne, jej bezpieczeństwo. Rynek usług SMS w Polsce wciąż dynamicznie się rozwija i posiada duży potencjał wzrostu. Wynika to także z rosnącego zainteresowania marketingiem SMS firm oraz instytucji, ponieważ wiadomości tekstowe w marketingu to wciąż najlepsze narzędzie dotarcia do klienta: skuteczne, nie zaliczane jako , dobrze widziane przez odbiorców. Oprócz marketingu, SMS-y z powodzeniem wykorzystywane są w bankowości mobilnej, w systemach zakupowych, w powiadomienia o zagrożeniach czy w komunikacji pomiędzy urzędem a mieszkańcami – komentuje Marcin Papiński z firmy Infobip.

Raport GUS „Łączność – wyniki działalności w 2015 roku” został opracowany na podstawie wyników badań statystyki publicznej, przy wykorzystaniu danych administracyjnych Urzędu Komunikacji Elektronicznej, a także danych Komisji Europejskiej i Międzynarodowej Unii Telekomunikacyjnej (ITU).

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kobiety.net.pl
  • Kosciol.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Pola Nadziei
  • Oferty pracy