08-09-2007
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że seniorzy stanowią ciągle powiększającą się grupę wśród użytkowników internetu. Wzrost zainteresowania internetem w tej grupie internautów powinien być widoczny jeszcze bardziej w kolejnych latach, a to za sprawą kilku czynników.
„Po pierwsze należy pamiętać o tym, że polskie społeczeństwo należy do tych starzejących się, a wraz z upływem czasu internauci z młodszych grup wiekowych przesuwają się do tych starszych” - wyjaśnia Małgorzata Wołejko, Kierownik Działu Badania Panelowego w Gemius SA.
– „Dzisiejszym czterdziestolatkom, przyzwyczajonym do korzystania z internetu w pracy zawodowej i prywatnie, trudno się będzie obyć bez tego medium w wieku późniejszym. Co więcej, często zdarza się, że osoby, które wcześniej nie miały kontaktu z komputerem, dopiero w wieku emerytalnym zaczynają interesować się internetem i doceniają jego użyteczność informacyjną i komunikacyjną - zwłaszcza w przypadkach utrzymania kontaktu z rodziną”.
Analizując dane o zainteresowaniach seniorów w internecie, wyłania się obraz osoby zainteresowanej motoryzacją, bankami i firmami ubezpieczeniowymi, używającej internetu w celu lepszego dostępu do informacji, w szczególności poświęcającej znacznie większy odsetek czasu niż przedstawiciele innych grup wiekowych na czytanie prasy on-line.
Zainteresowania seniorów są wyraźnie inne niż zainteresowania młodych ludzi: wydaje się, że starsi są przede wszystkim skupieni na inwestycjach finansowych: czy to w samochody, nieruchomości, czy po prostu lokatach w bankach.
Stosunkowo rzadko korzystają natomiast z rozrywek, które niesie internet, nie używają go do tworzenia grup społecznościowych, choć często wykorzystują go do komunikacji z rodziną.