Strona głównaInternetBrytyjskie IT i telekomunikacja bagatelizują problem dyskryminacji starszych

Brytyjskie IT i telekomunikacja bagatelizują problem dyskryminacji starszych

Już coraz mniej czasu zostało sektorowi telekomunikacji i IT w Wielkiej Brytanii na zapoznanie się z mającymi zacząć obowiązywać od 1 października przepisami dotyczącymi dyskryminacji ze względu na wiek. Jak wynika z raportu Age Partnership Group (APG), większość firm owego sektora nie jest przekonana co do korzyści płynących z nowych uregulowań prawnych.
Pracodawcy sektora telekomunikacji i IT zostali zapytani o komentarz w sprawie oczekiwanych korzyści płynących z nowych przepisów. Okazało się, że tylko 36proc. pracodawców wierzy, że nowe regulacje prawne pozwolą zatrzymać ludzi w pracy nawet po przekroczeniu wieku emerytalnego. Tylko 27proc. firm owego sektora jest przekonana, że nowa ustawa zwiększy wybór na rynku pracy przez zapewnienie większej liczby kandydatów w różnym wieku i tylko 23proc. pracodawców przewiduje, że nowe przepisy „stworzą” lepszych pracowników.

Dane statystyczne pokazują, że nowe prawo jeszcze przed wejściem w życie jest odbierane przez wiele firm sektora telekomunikacji i IT jako biznesowy ciężar. Aby zmienić takowy stan rzeczy, Age Partnership Group w związku ze swoją kampanią zachęcającą przedsiębiorców do „bycia gotowym” na nowe prawo, postanowiła informować firmy o korzyściach płynących z praktyk związanych z różnorodnością wiekową w firmie.

Aleksander Walczak / Senior.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć