28-05-2007
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Według Głównego Urzędu Statystycznego, w 2006 roku w 45 proc. polskich gospodarstw domowych był komputer, a 36 proc. było wyposażonych w dostęp do Internetu. Ponad 70 proc. posiadało telefon komórkowy, a 34 proc. telewizję kablową.
Najlepiej wyposażone (w tym w podłączenie do Internetu) były gospodarstwa o najwyższym dochodzie. Gospodarstwa te najczęściej usytuowane były w dużych miastach. Nieco gorzej jest w małych miastach i na wsiach. Najczęstszym powodem braku Internetu w domu jest brak potrzeby jego podłączenia (43 proc.), wysokie koszty sprzętu i dostępu do sieci (36 proc. i 35 proc.) oraz brak odpowiednich umiejętności (19 proc.).
Wśród osób najczęściej korzystających z Internetu są uczniowie i studenci(81 proc.), osoby z wyższym wykształceniem (72 proc.), a także mieszkańcy dużych miast (48 proc.). W sieci najchętniej szukamy informacji o towarach i usługach, a także korzystamy z poczty elektronicznej i komunikatorów. Coraz częściej zaglądamy także do sklepów internetowych, gdzie kupujemy książki i czasopisma (wartość obrotów sklepów internetowych w 2006 roku wyniosła 2,7 mld. zł).