26-10-2011
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
56 procent internautów codziennie przyrządza potrawy dla siebie, rodziny czy znajomych. Kolejne 28 procent czyni to kilka razy w tygodniu. Wybierając odpowiednie przepisy internauci korzystają przede wszystkim z własnego doświadczenia, jeśli jednak sięgają po pomoc z zewnątrz najczęściej szukają jej właśnie w internecie.
Z sondażu przeprowadzonego przez PBI wynika, że aż 63 procent osób korzystających z internetu czerpie inspiracje do przygotowywania dań z sieci. Dopiero w dalszej kolejności sięgają do innych źródeł informacji rad znajomych (51 proc.), książek kucharskich (31 proc.), gazet (23 proc.), czy telewizji (14 proc.).
Internauci chętnie korzystają z internetu jako źródła informacji. W wielu dziedzinach w tym także w sferze kulinariów internet stał się ważnym narzędziem, ułatwiającym codzienne życie - zauważa Hanna Zaczkiewicz, specjalista ds. badań w PBI. Z sondażu wynika, że najważniejszym kryterium wyboru przepisu jest dostępność w domu odpowiednich składników do przyrządzenia dania. Internautom łatwiej zatem wyszukać odpowiedni przepis w internecie, gdzie można znaleźć wiele wariantów tej samej potrawy niż wertować książki kulinarne, w których przepis na daną potrawę jest zwykle jeden.
Serwisy kulinarne wprowadziły wyszukiwarki umożliwiające odnalezienie przepisu spełniającego takie kryteria jak: czas potrzebny na przygotowanie posiłku, stopień trudności wykonania dania lub koszt wszystkich składników potrawy. Dzięki temu w kilka minut każdy może znaleźć przepis dostosowany do swoich wymagań. Szukając przepisów internauci najchętniej wykorzystują Google i inne wyszukiwarki (84 proc.) w drugiej kolejności zaś korzystają z serwisów i blogów kulinarnych (54 proc.).
Wzrost zainteresowania tematyką kulinarną zaobserwować można także w wynikach badania Megapanel PBI/Gemius. W ciągu 5 lat liczba użytkowników serwisów kulinarnych wzrosła z niespełna 1 miliona do prawie 5 milionów, a zasięg wśród internautów wzrósł z 8 procent do 26 procent. Oznacza to, że kulinarnych inspiracji w internecie poszukuje obecnie co piąty polski internauta.
Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius oraz z sondażu zrealizowanego przez PBI we wrześniu 2011 roku na próbie 510 internautów w wieku 18-54 lata (Omnibus Online IMAS International).
Zobacz w serwisie Senior.pl