25-10-2010
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Przedstawiciele generacji X (pokolenia ludzi urodzonych między 1965 a 1985 rokiem), nie zaś osoby młodsze (tj. generacja Y- pokolenie wyżu demograficznego z lat 80-tych) mają największy udział w rozwoju internetowych sieci społecznościowych. Dojrzali pracownicy chętnie korzystają z nowych technologii, by nawiązywać i utrzymywać kontakty biznesowe.
Jak wynika z raportu Citrix Online Study, to pracownicy z pokolenia X, a nie przedstawiciele generacji Y, stanowią większość tych, którzy korzystają z sieci społecznościowych dla biznesu, po nich na liście uplasowali się baby boomers - w wieku 55 lat i starsi.
Do badań zaproszono pracowników w każdym wieku ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Australii. Uczestników pytano o ich nawyki w komunikacji biznesowej.
Generacja Y nie ma monopolu na stosowanie technologii i różnych narzędzi w ciągu dnia pracy. Starsze pokolenia doceniają możliwość nawiązywania kontaktów zawodowych za pośrednictwem Internetu i telefonów.
• Generaja Y rzadziej udostępnia informacje za pomocą wiadomości tekstowych (26%, w porównaniu do 47% osób w wieku 55 +), a także najrzadziej korzysta z wideokonferencji, wideorozmów i konferencji internetowych.
• Generacja Y najrzadziej wykorzystuje sieci społecznościowe (40% pracowników z tego pokolenia codziennie korzysta z mediów społecznych dla biznesu, w porównaniu do 50% osób w wieku 55 +).
• Starsi boomers (55 +) zwiększyli biznesowe wykorzystanie mediów społecznych o 79% w ubiegłym roku.
Im młodszy pracownik, tym niżej ocenia wartość spotkań bezpośrednich.
• Generacja Y najrzadziej uważa, że spotkania są skuteczne. Tylko 29% pracowników z tego pokolenia sadzi, iż spotkania wykorzystywane do decydowania o kierunku działań są bardzo wydajne, w porównaniu do 45% boomers z grupy 55+.
• Generacja Y najrzadziej prezentuje stanowisko, że podczas spotkań należy być uważnym i zaledwie połowa (51%) sądzi, iż bardzo ważnym jest, aby wykazywać duże skupienie na posiedzeniach, na których zapadają decyzje co do sposobu działania.
Spotkania bezpośrednie są popularne, ale niekonieczne efektywne.
• 84% respondentów potwierdziło, że uczestniczy w spotkaniach bezpośrednich, ale często posiedzenia tego rodzaju nie przynoszą oczekiwanych skutków.
• Jedynie 30% badanych sądzi, że spotkania „na żywo" są skuteczne.
Z drugiej strony jednak, dojrzali doceniają bezpośrednie kontakty. Aż 75% Niemców przyznało, że lubi bezpośrednią obecność rozmówców, podczas gdy takie spotkania są istotne dla 55% Amerykanów. 79% osób w wieku powyżej 55 lat sądzi, iż bezpośredni kontakt jest ważny, takiego samego zdania jest 65% przedstawicieli generacji Y.