17-04-2012
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Od 15 kwietnia osoby chcące podróżować pociągami PKP Intercity mogą kupować bilety przez dowolne urządzenie mobilne mające dostęp do Internetu, bez konieczności drukowania tradycyjnego biletu. Wystarczy, że podczas kontroli pasażer pokaże konduktorowi kod biletu na ekranie smartfona, laptopa czy tabletu.
Dotychczas pasażerowie Intercity musieli drukować bilet kupiony w systemie sprzedaży internetowej, aby okazać go podczas kontroli w pociągu. Dla kupujących oznaczało to konieczność korzystania z komputera i drukarki. Obecnie wystarczającym dowodem zakupu biletu jest kod na ekranie telefonu/komputera/tabletu.
Jak kupić bilet przez Internet? Wystarczy:
- Zarejestrować się i zalogować się w systemie sprzedaży e-IC (czas rejestracji wynosi ok. 5 minut)
- Wybrać dowolne, krajowe połączenie obsługiwane przez PKP Intercity – EIC/Ex/TLK
- Zapłacić - przelewem on-line lub kartą kredytową
- Zapisać w urządzeniu elektroniczny bilet w postaci pliku PDF
- Pokazać bilet na ekranie urządzenia obsłudze pociągu.
Warunkiem honorowania biletów „z ekranu” jest okazanie, na ekranie przenośnego urządzenia elektronicznego, ważnego biletu. Urządzenie musi mieć możliwość wyświetlania obrazów o rozmiarze co najmniej 25 na 25 mm. W ten sposób konduktor dokonujący kontroli biletu będzie mógł zeskanować, za pomocą terminala mobilnego, kod Aztec (QR kod), znajdujący się na internetowym bilecie.
Już teraz w Internetowym systemie sprzedaży PKP Intercity można kupić bilety na wszystkie połączenia krajowe, a już wkrótce przewoźnik udostępni bilety na trasy międzynarodowe oraz uruchomi możliwość zakupu biletów za pomocą lub urządzenia mobilnego.