09-06-2012
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Internetowy marketing nie może pomijać seniorów - stanowią coraz liczniejszą grupę użytkowników sieci. Jak wynika z badań Pew Internet & American Life Project and Forrester, ponad połowa Amerykanów powyżej 65 roku życia korzysta z Internetu lub poczty elektronicznej, a 49 proc. ma konto na Facebooku.
staje się coraz bardziej popularny wśród osób starszych. Znaczna część osób, które wchodzą teraz w seniorski etap życia, jest zaznajomiona z nowymi technologiami, a surfowanie w sieci staje się powszechną formą spędzania czasu.
Z badań wynika, że 70% starszych internautów codziennie jest online. E-mail wydaje się być główną metodą komunikacji on-line wśród seniorów. Według Pew w sierpniu 2011 roku, 86% użytkowników Internetu powyżej 65 lat używa poczty elektronicznej, a 48% robi to niemal codziennie.
Gadżety również przestały być tylko domeną ludzi młodych. Jak informuje Forrester, komputery, telewizory HDTV i aparaty cyfrowe to urządzenia, których wszystkich możliwości seniorzy mogą nie wykorzystywać, ale chętnie je nabywają i starają się „być na czasie" także w . Pew wskazuje, że 69% osób wieku powyżej 65 lat posiada telefon komórkowy, 10% amerykańskich seniorów korzysta ze smartfona. Ponadto, 11% seniorów ma własny e-czytnik, a 8% jest właścicielami tabletu.
Internet stał się podstawowym narzędziem dostępu do wiadomości, informacji i usług, które wpływają na codzienne życie seniorów. Dane i usługi online mogą być szczególnie pomocny dla starszych, niemobilnych i schorowanych ludzi, więc należy dążyć do tego, by Internet stał się jeszcze popularniejszy wśród najstarszych obywateli, konkludują autorzy badań.