27-11-2006
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
20 listopada 2006 roku powstała Polska Platforma e-Integracji. Ma ona przenieść europejski model współpracy sektora publicznego, prywatnego i badawczo- rozwojowego na grunt polski.
Powołanie Platformy było odpowiedzią polskich firm, administracji publicznej oraz placówek naukowo-badawczych na zwiększającą się innowacyjność polskiej gospodarki. Właśnie wzrost innowacyjności, oraz zmniejszenie obszarów wykluczenia cyfrowego stanowią priorytety strategii ,,Europejskie Społeczeństwo Informacyjne dla wzrostu i zatrudnienia’’ .
Chcąc budować społeczeństwo informacyjne powinno się przeprowadzić diagnozę aktualnego stanu rozwoju - zwraca uwagę jeden z członków platformy. Szansą na takie badania jest ogólnopolski projekt Diagnozy Społecznej 2007.
Do udziału w pracach Platformy zgłosili się min.: Microsoft Polska, Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie, PROKOM Software, Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych Unii Europejskiej. Pracami Platformy koordynuje Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”. Wsparcie dla działań Platformy zadeklarował przedstawiciel MSWiA.
Platforma daje szansę na zmianę wszechobecnej biurokracji w nowoczesną sieciową organizację administracji i społeczeństwa. Jednym z celów działań jest usprawnienie funkcjonowania administracji, co ułatwi życie obywatelom.
Twórcy Platformy stawiają sobie za cel dopasowanie usług do potrzeb mieszkańców poprzez przygotowywanie i wdrożenie projektów skierowanych np. do osób starszych czy mieszkańców małych miast i wsi. Wszystkie działania Platformy zmierzają ku podniesieniu poziomu edukacji Polaków, co zaprocentować ma w rozwoju ich drogi zawodowej,