Strona głównaInternetSamotność w polskiej sieci

Samotność w polskiej sieci

Kim jest typowy internauta-singiel? To mężczyzna, dobrze wykształcony mieszkaniec wsi lub większych miast powyżej 200 tys. mieszkańców. I właśnie przez sieć szka także swojej "drugiej połówki" - wynika z danych zebranych przez firmę Gemius. Prawie jeden na trzech samotnych internautów ma więcej niż 50 lat.
Procent internautów żyjących z roku na rok rośnie. W listopadzie 2010 roku zaledwie 6 proc. Polaków korzystających z sieci deklarowało, że mieszkają sami. W ciągu zaledwie trzech lat liczba ta zwiększyła się do 10 proc. (najnowsze dane z listopada 2013 roku).

fot. GemiusNajwięcej osób mieszkających samotnie pochodzi ze wsi (25 proc.) oraz z dużych miast (19 proc. mieszka w aglomeracjach liczących powyżej 500 tys. osób), 52 proc. z nich to mężczyźni, a 48 procent - kobiety. Są dobrze wyedukowani. Ponad 42 proc. ma licencjat, wykształcenie niepełne wyższe lub wyższe, 30 proc. – wykształcenie średnie lub pomaturalne. Największa grupa samotników to ci, którzy ukończyli 50 rok życia - singli jest aż 29 procent.

Internauci - single chca zmiany swojego status quo - chętnie odwiedzają w sieci strony randkowe (wchodzi na nie 21,5 proc. singli, którzy jednocześnie stanowią 14 proc. użytkowników tych portali), a także te dotyczące wydarzeń publicznych, podczas których można kogoś poznać (clubbing, imprezy, wydarzenia kulturalne – wchodzi na nie 6,5 proc. singli, którzy podobnie, jak w przypadku stron z randkami online, stanowią 14 proc. wszystkich użytkowników tej kategorii stron www). Trzecia najpopularniejsza wśród singli kategoria stron internetowych to serwisy dla mężczyzn (odwiedza je 32,5 proc. singli, którzy stanowią 12 proc. użytkowników tych portali).

Uwagę zwraca gwałtowny skok popularności serwisów społecznościowych takich jak , które coraz częściej są miejscem nawiązywania bliższych znajomości, spełniając rolę podobną do serwisów randkowych. W listopadzie 2010 roku wśród użytkowników tego serwisu społecznościowego było 5,5 proc. samotników. Trzy lata później – już 9 proc.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • Aktywni 50+
  • Kosciol.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Oferty pracy