Strona głównaInternetTylko 9% kupujących czyta regulaminy sklepów internetowych

Tylko 9% kupujących czyta regulaminy sklepów internetowych

Niespełna jeden na dziesięciu korzystających ze sklepów internetowych, przed dokonaniem zakupu czyta regulamin sprzedawcy - wynika z badania serwisu Prokonsumencki.pl
© Thomas Vogt - Fotolia.comDane wynikające z sondy internetowej, przeprowadzonej w okresie maj-lipiec 2012 r. na 5000 konsumentów nie są optymistyczne. Znaczna większość klientów nie wie jakie kruczki czyhają na nich w regulaminach firm, u których dokonują zakupów.

W regulaminie powinny być opisane warunki korzystania z serwisu, wzór i warunki zawarcia umowy, warunki gwarancyjne, informacje o poszanowaniu i ochronie danych osobowych konsumenta. Dlatego zapoznanie się z nim powinno być obowiązkowym punktem przed dokonaniem transakcji.

Nieznajomość regulaminu lub brak przywiązywania wagi do jego zapisów powoduje, że klienci narażają się na łamanie ich praw przez sprzedawców, bywa że po zakupie wymarzonego towaru powstają różne irytujące dla klienta sytuacje, które pochłaniają cenny czas i pieniądze.

- Często okazuje się, że w regulaminie są niejasno sformułowane pewne punkty dotyczące na przykład lub reklamacji nabytych rzeczy, przez co sprzedawcy mogą rozpatrzyć je na niekorzyść klienta - mówi współtwórca serwisu Prokonsumencki.pl - Rafał Bugajski.

Część konsumentów może chcieć szukać sprawiedliwości, próbować dowieść swych racji, wkraczając na drogę sądową. Jednak nie ma gwarancji czy takie rozwiązanie odniesie zamierzony skutek. Poza tym sprawa toczyć może się długo. Ponadto jeśli klient ją przegra, musi liczyć się z koniecznością pokrycia nie tylko honorarium adwokata, lecz także kosztów rozpraw. Pewni zwycięstwa możemy być jedynie przy ewidentnym zawarciu w regulaminie klauzul niedozwolonych. Gorzej jeśli mieści się on w minimalnym zakresie określonym w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Regulamin jest swego rodzaju ochroną przed ewentualnymi roszczeniami, z którymi może spotkać się ze strony klienta. Chcąc dokonać zakupu powinniśmy sprawdzić, czy sprzedawca nie chroni się aż za nadto. Pomoże to uniknąć konsekwencji pochopnie podjętej decyzji. Wszelkie wątpliwości należy zgłaszać do odpowiedniej instytucji jaką jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • eGospodarka.pl
  • Kosciol.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Oferty pracy