Strona głównaInternetUrzędy w Internecie?

Urzędy w Internecie?

Najnowszy projekt Planu Informatyzacji Państwa przewiduje, że do 2010 roku zostanie przekazana niebagatelna suma 1,7 mld złotych na informatyzację administracji publicznej.
Wspomniany projekt powstał w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, ma zapewnić rozwój e-usług w Polsce.

Władze chcą umożliwić obywatelom rozliczanie przez Internet podatków, ale i wyrobienie dowodu osobistego, prawa jazdy i paszportu oraz zamówienie wizyty u lekarza.

Najdroższym pomysłem jest stworzenie, tzw. Rejestru Usług Medycznych, czyli systemu zawierającego informacje o zdarzeniach medycznych- będzie kosztował około 1 miliarda złotych. Zbudowanie systemów e-Deklaracje i e-Podatki pochłoną ponad 460 milionów złotych, a funkcjonowanie baz danych dających możliwość korzystania np. z wielofunkcyjnego elektronicznego dowodu tożsamości ma wartość 470 milionów złotych.

Joanna Papiernik / Senior.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Pola Nadziei
  • Akademia Pełni Życia
  • EWST.pl
  • Oferty pracy