30-08-2011
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
W tegoroczne wakacje statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio 3 godziny i 5 minut - wynika z badania zrealizowanego przez TNS OBOP. Było to o 2 minuty więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W weekendy oglądaliśmy nieco dłużej – średnio 3 godziny 22 minuty dziennie. Cztery największe stacje (TVP1, TVP2, Polsat, TVN) w lipcu i sierpniu br. uzyskały 52% udziałów w rynku telewizyjnym, co oznacza spadek o 6,8% w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Największe udziały uzyskała TVP1 (15,4%), ale straciła blisko 3 punkty procentowe.
Wśród dziesięciu najlepiej oglądanych programów trwających co najmniej 5 minut znalazły się przede wszystkim programy informacyjne: „Sport TVP1” (03.07; średnio 4,3 mln osób; udziały 35%) oraz „Wiadomości 19:30” (08.08; średnio 4,1 mln osób; udziały 37%), „Teleexpress” (31.07; 3,6 mln osób, udziały 40%) oraz „TVN Fakty 19:00” (19.08; 3,5 mln osób; udziały 37%).
Ponadto widzów przyciągnęły kabarety, z których największą widownię zgromadził „Kabaretowy klub dwójki na wakacjach w Szczecinie” (TVP2, 02.07; średnio 3,8 mln osób; udziały 31%). Wśród serialowych powtórek najlepszy wynik zanotował odcinek „Ojca Mateusza” (TVP1, 25.08; średnio 3,7 mln osób; udziały 30%).
Wśród stacji tematycznych największe udziały miała stacja TVN24 - 5%. Nieznacznie mniej, bo 4,9%, uzyskała TVP Info 4,9%. W pierwszej piątce uplasowały się także Disney Channel (1,2%), Polsat News (1,1%) oraz Mini Mini (0,9%) i VIVA Polska (0,9%).
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP na próbie: 2.932osób powyżej 4 roku życia.