03-12-2006
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Od czerwca 2006 roku trwa zorganizowana przez Kompanię Piwowarską akcja "Warto być za". Celem przedsięwzięcia, w którym uczestniczą min.: "Wprost" i "Clear Channel" jest włączenie w życie społeczne osób, które z powodu ubóstwa, czy wieku były z niego wykluczone. Sposobem na budowanie więzi w lokalnych społeczeństwach, (co stanowi pośredni cel akcji) jest wsparcie i aktywizowanie działań organizacji pozarządowych.
W ramach akcji przewidziany został konkurs mający wyłonić projekty, których realizacja przyczyni się do minimalizowania nierówności społecznych. Udział w głosowaniu mogą wziąć wszyscy zainteresowani podjętą tematyką. W grudniu 2006 roku odbędzie się konferencja podsumowująca przebieg głosowania, ogłoszenie zostaną też jego wyniki.
Jednym z projektów biorących w konkursie projektów jest adresowany do osób starszych kurs posługiwania się nowoczesnymi urządzeniami. Zgłoszony przez stowarzyszenie NEWW projekt "Bliżej Świata" ma na celu wzmocnienie pozycji osób starszych w społeczeństwie poprzez przeciwdziałanie dyskryminacji ze względu na wiek. Pomysłodawcy projektu chcą przełamać lęk starszych osób przed wszechobecną technologią, w realizacji, czego pomóc mają kursy obsługi komputera, szkolenia z zakresu posługiwania się telefonami komórkowymi i bankomatami.
Realizacja projektu ma przyczynić się do zmiany negatywnego wizerunku osób starszych oraz budowania międzypokoleniowych relacji opartych na zrozumieniu i współpracy.