15-02-2006
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
W Wielkiej Brytanii ustanowiono rekord sprzedaży online. W 2005 roku Brytyjczycy robiąc zakupy przez Internet wydali łącznie 8.2 miliardów funtów. Statystki mówią, że co czwarty mieszkaniec wysp kupuje towary korzystając z sieci.
Z raportu „Verdict”, firmy zajmującej się analizowaniem rynku wynika, że ilość dokonanych transakcji internetowych jest większa o ponad 25 proc. w porównaniu do roku 2004. Takie tempo wzrostu znacznie wyprzedza tendencje na rynku ogólnym. O około 25 proc. wzrosła również liczba klientów kupujących za pomocą Internetu (przeszło 14 milionów).
Nick Gladding, pracownik firmy „Verdict” wyjaśnia, że Internet pozwala klientom na wyszukiwanie produktów o najniższych cenach w czasie, który im najbardziej odpowiada. To właśnie internetowe zakupy stanowią największą konkurencję dla tradycyjnych, przydrożnych sklepów.
Według specjalistów z „Verdict” bardzo dużą grupę osób kupujących przez internet stanowią ludzie powyżej 55 roku zycia. Obecnie "srebrnych serferów" jest około 2,7 miliona (dwukrotnie więcej niż w roku poprzednim). Wydają oni średnio 458 funtów rocznie.
Największą grupę kupujących stanowią ludzie z przedziału wiekowego od 35 do 44 lat. Ze wszystkich funtów wydanych w sieci 30 proc. pochodzi właśnie od nich. Kobieta na zakupy online przeznacza 579 funtów, mężczyzna 543.