Strona głównaInternetTelefon dla seniora - nie jeden lecz wiele modeli

Telefon dla seniora - nie jeden lecz wiele modeli

Jak wygląda przyszłość telefonii komórkowej w starzejącym się społeczeństwie? Jakie potrzeby mają starsi ludzie? Jakie są ich wymagania wobec produktów?
Na te i inne pytania starali się odpowiedzieć w Wiedniu w dniach 28-29 styczna 2010 r. uczestnicy konferencji „Mobile Communication in an Ageing Society" („Telefonia komórkowa w starzejącym się społeczeństwie"). W Wiedniu nad potrzebami seniorów debatowali przedstawiciele organizacji działających na rzecz osób starszych z kilkunastu europejskich państw oraz ze Stanów Zjednoczonych. Nie zabrakło też tematów społecznych związanych z technologicznym wykluczeniem seniorów we współczesnym świecie.

Najważniejszym wnioskiem ze spotkania jest stwierdzenie, iż starsi ludzie nie są jednolitą grupą, a więc nie można mówić o jednym telefonie komórkowym przeznaczonym dla wszystkich.

- Starsze osoby to bardzo zróżnicowana grupa docelowa - mówi Albert Fellner, założyciel firmy Emporia Telecom, gospodarza konferencji. - Dlatego przyszłość to nie jeden, lecz wiele różnych modeli telefonów dedykowanych dla seniorów. Starsi ludzie mają różnorodne wymagania i zainteresowania. Wybór produktów powinien być równie bogaty, jak przekrój ludzkich osobowości - dodaje.

Najważniejszymi prelegentami podczas konferencji byli dr Helene Karmasin, austriacka badaczka ludzkich motywacji, oraz Ian Hosking z Department of Engineering Uniwersytetu Cambridge. Zdaniem Hoskinga starzenie się społeczeństwa to z jednej strony wyzwanie, zaś z drugiej okazja dla biznesu. Sukces odniosą ci ludzie i te firmy, którzy stawią czoła temu wyzwaniu i zaprojektują swoje produkty w taki sposób, aby mogła z nich korzystać jak największa grupa użytkowników z seniorami włącznie.

Z kolei Helene Karmasin wyjaśnia: - W zachodnich społeczeństwach wciąż dominuje kult młodości. Kojarzy się ona z elastycznością, gotowością do podejmowania ryzyka, chęcią do nauki i otwartością na nowinki technologiczne. Jednocześnie w tych samych społeczeństwach liczną grupę stanowią osoby w wieku 60+, dla których technologia to niejednokrotnie bariera nie do pokonania. Skuteczna pomoc w przezwyciężeniu pewnych trudności może oznaczać dla nich odzyskanie niezależności i możliwości samostanowienia.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 12:04:44, 01-03-2011 Malwina S.

    w Polsce nie jest tak źle, w końcu oprócz Emporii jest jeszcze słynny rydzykfon Myphone, Trak, Maxcom, czy ostatnio również Barel Poland, poza tym tego typu dedykowane seniorom telefony to już raczej trend rynkowy, jak donosi raport skapiec.pl http://www.skapiec.pl/raport/specjalny/Raport_specjalny_telefony_komorkowe_luty2011.pdf
    ... zobacz więcej
  • 19:07:57, 05-03-2011 Centrum.Opieki

    Te telefony to naprawdę dobre rozwiązanie. Bardzo proste w obsłudze i posiadające bardzo ważną funkcję SOS

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kosciol.pl
  • EWST.pl
  • Pola Nadziei
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Oferty pracy