29-03-2012
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Według danych ZUS w Polsce jest ponad 7 milionów emerytów. Ta grupa społeczna jest nie tylko bardzo zróżnicowana, ale również dynamicznie się zmieniająca. Przed szeroko pojętą branżą telekomunikacyjną stoi pytanie – jak sprostać wymaganiom tej grupy konsumenckiej?
Obecnie cyfrowa przepaść zwiększa się i nie wynika to tylko z różnicy pokoleniowej, ale też z większego lub mniejszego doświadczenia w korzystaniu z rozwiązań cyfrowych. Nowoczesne telefony komórkowe przytłaczają wiele osób, które poszukują prostoty obsługi a nie wielofunkcyjności.
Z przeprowadzonych przez firmę Emporia Telecom badań wynika, że seniorzy oczekują od prostoty - większość z nich chce korzystać wyłącznie z połączeń głosowych i SMS-ów. Dodatkowe funkcje, takie jak dostęp do Internetu i wysyłanie wiadomości e-mail, są używane bardzo rzadko. Oprócz tego wiele osób chce używać telefonu komórkowego , traktując go jako pewnego rodzaju zabezpieczenie.
Nie ma wątpliwości, że seniorzy są wyzwaniem dla rynku produktów i usług. Duże wymagania, bezkompromisowość w wyborze produktów dostosowanych do potrzeb i dokładnie sprecyzowane oczekiwania, sprawiają, że dojrzały konsument wymusza dużą elastyczność w przygotowaniu ofert. Nikogo bowiem nie stać na lekceważenie grupy o tak dużej sile nabywczej.